Het asbestattest

Sinds 23 november 2022 is een asbestattest verplicht bij de verkoop en verhuur van gebouwen, woningen en appartementen gebouwd voor 2001. De verhuurder is dan verplicht een kopie te bezorgen aan de huurders.
Het asbestattest brengt asbestverdachte materialen in kaart, geeft info over de staat ervan en voorziet adviezen om het gebouw asbestveilig te maken.
Alleen een gecertificeerde asbestdeskundige mag een asbestinventaris opmaken.
Meer artikels

Update wetgeving EPC’s
Sinds januari 2022 zijn enkel nog EPC’s geldig die werden opgemaakt vanaf 1 januari 2019 voor de verkoop van een woning of appartement. Dit geldt voor alle notariële akten die vanaf 2022 verleden zullen worden, ook indien uw compromis nog…
Lees artikel
Welke documenten zijn nodig bij een verkoop?
Welke attesten/documenten zijn verplicht bij de verkoop van uw eigendom? Wij sommen ze graag voor u op: Stedenbouwkundig uittreksel: Deze bestaat uit 3 delen, namelijk het plannenregister, vergunningsregister en de zaken die al in de vroegere versie…
Lees artikel
Waarom toch beter samenwerken met een immokantoor?
Heel wat mensen zijn er nog steeds van overtuigd dat ze beter hun woning zelf verkopen, zonder enige tussenkomst van een makelaar. Dit voornamelijk om het commissieloon uit te sparen. Echter kunnen wij, als vastgoedmakelaar, u net heel wat geld opbrengen,…
Lees artikel